mandag den 19. marts 2012

Afhængig af Liberty


For 100 år siden da jeg havde butik og ikke anede hvad Liberty var,
andet end noget røvdyrt stof med blomster.
Jeg kunne ikke forstå hvorfor at folk ikke ville købe mine fine gamle dukkevogne med fint sengetøj,
når nu det ikke var Liberty?
Det gør jeg så stadig ikke, for så længe at man syntes at det er pænt,
er det så ikke lige meget hvad det hedder?


En dag var jeg nød til at finde ud af det her Liberty hysteri
Andrea Larson's bukser og jakker fra Holy go...
Jeg købte en meter, syntes det var DYRT,
meeeeeeeeeeeeen hold da op, det gik hurtigt op for mig hvorfor folk var vilde med det.


Deres farver passer på kryds og på tværs
og der alle mønster passer bare sammen.
Deres detaljer, de er bare så små og fine,
se bare min nye toilettaske.
De små blomster, drengen der flyver med drage,
en dame der går tur med sin hund og meget andet.
Den har jeg også brugt i mit toiletskab sammen med en del andre rester.


der faldt jeg over stoffet hos de her 2 skønne damer
Det jeg bare ville sige var:
Liberty er fantastisk, men så fantastisk at man ikke vil købe noget,
man syntes er fint, bare fordi det ikke er Liberty.
Det er fis i en hornlygte.

 

Og nu må jeg løbe.
Jeg skal nemlig sy en Marapytta jakke

5 kommentarer:

  1. Liberty er altså bare lækkert ;-) Jeg tror også jeg lider af en form for afhængighed! Jeg kunne ikke drømme om at købe efterligningerne i dårligere kvalitet hos Stof 2000, så vil jeg hellere have noget andet af deres stof (og det gør jeg også), som ikke skal ligne noget det ikke er.

    Kh Gitte

    SvarSlet
  2. Ih, jeg elsker også Liberty -Ælsker det og jeg kan slet ikke få nok. Jeg kan også godt lide andre fine mønstrede stoffer og ikke drømme om ikke at købe det bare fordi der ikke står liberty på. Der er bare noget med liberty. Som du siger passer det til så mange ting og farver og så er stoffet så lækkert og blødt. Uhm.

    Hyggeligt at du gerne vil være med i min lille leg :-)

    SvarSlet
  3. Hej Gitte
    Nej, man kan ikke samligne Stof 2000 "liberty" med Liberty, så køber jeg også hellere noget andet.

    Hey Marie-Louise
    Jeg må jo tilstå at jeg har svært ved at gå forbi et nyt mønster. Jeg har også fået øje på et jeg ikke har set før og det ville blive til en fin ny skjorte.

    Glæder mig til din lille leg.

    Godnat og sov godt.

    SvarSlet
  4. Jeg har stadig min Liberty dåb til gode. Men vi tager lige en ting af gangen:-) Jeg har jo først lige for nyligt kastet mig over retrostof:-)

    SvarSlet
  5. Kære Dorthe
    Du har det bedste til gode og man må jo starte et sted;0)

    SvarSlet